نویسنده:

کاور اینستاگرام در فتوشاپ، کاورهای حرفه ای برای اینستاگرام باعث بهتر دیده شدن و جذب بازدید بیشتر می شوند و حتی برای اینستاگرام کاورها، از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

گروه طراحان وبسایت طرح سال، کلی از این قالب های آماده بصورت حرفه ای طراحی و آماده کرده تا بتوانید به راحتی آنها را دانلود و ویرایش نمایید.
در ادامه می بینید که طراحی و ساخت کاور اینستاگرام در فتوشاپ بسیار راحت است و هر کسی می تواند پس از دانلود کاورهای اینستاگرام آنها ویرایش کند.

پس تا آخر این مقاله با من همراه باشید.

اغلب دیجیتال مارکترهای هایی که در فضای اینستاگرام فعالیت می کنند، هر روز به دنبال آموزش برای بهتر شدن هستند تا بتوانند پیشرفت های بیشتری حاصل کنند.
اگر بخواهید در هشتگ ها بیشتر دیده بشین یا تاپ هشتگ بشین باید از کاورهای حرفه ای استفاده نمایید.

طراحی کاور اینستاگرام در اینشات، پیکس آرت و غیره هم امکان پذیر است ولی نتیجه کار به اندازه فتوشاپ جذاب نخواهد بود.


در آموزش های بعدی راهکارهایی رو بهتون یاد می دم که همین طرح کاورها را هم به صورت حرفه ای در اینشات و برنامه های نظیر آن طراحی کنید.

البته اگه تا آخر این مقاله با من همراه باشید کامل نحوه ویرایش و طراحی کاور حرفه ای برای اینستاگرام براتون توضیح خواهم داد. چون دو نوع کاور داریم: کاور پست اینستاگرام ، کاور استوری اینستاگرام. که اندازه هر کدام از آنها متفاوت است.

اندازه کاور پست اینستاگرام: 1080×1080 pixel
اندازه کاور استوری اینستاگرام: 1080×1920 pixel

اگر تصمیم به ساخت و طراحی کاور اینستاگرام گرفته اید اول از هر چیزری باید نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید، سپس در نوار منوی بالای نرم افزار فتوشاپ گزینه File و در زیر منوی آن NEW را کلیک کنید.
حالا اندازه یکی از کاورها، یعنی پست اینستاگرام یا استوری اینستاگرام را وارد نمایید، سپس RESOLUTION  آن را روی 300 بزارید و گزینه OK را بزنید  تا یک پروژه را ایجاد کنید.

حذف بکگراند از عکس در فتوشاپ

حالا یک پروژه با اندازه انتخابی شما ایجاد شده است، عکس انتخابی خود را در نرم افزار فتوشاپ وارد کنید. و برای جدا کردن بکگراند از عکس از نوار ابزار سمت چپ نرم افزار فتوشاپ، ابزار QUICK SELECTION انتخاب و کلیک کنید.
با کلیک کردن روی این ابزار در بالای نرم افزار ابزار  SELECT SUBJECT را بزنید تا بصورت اتوماتیک عکس شما SELECT یا انتخاب شود.
و حالا در بالای نرم افزار بغل گزینه SELECT SUBJECT ، گزینه ای هست به نام SELECT & MASK با کلیک کردن روی وارد پنل تنظیمات SELECTION می شوید.

که توی این پنل میتوانید بکگراند را از نقطه های حساس مو جدا کنید. البته با کمک ابزار REFINE BRUSH TOOL که در سمت چپ نوار ابزار این هست.
با کلیک و انتخاب کردن این ابزار کافیه ماوس را روی گوشه های مو بکشید تا به راحتی بکگراند را از موها جدا کنید. بعد از اینکه این ریزه کاری ها را انجام دادید در سمت را RADIUS چند % اضافه کنید البته میزانش به کیفیت عکستون بستگی دارد.
حالا OK را انتخاب کنید.
خوب حالا می بینید که عکستون SELECT یا انتخاب شده است و حالا باید عکستون MASK بشه. اما چطوری؟؟

ماسک کردن عکس در فتوشاپ

اگر در سمت راست گوشه پایین نرم افزار فتوشاپ نگاه کنید پنجره ای هست بنام LAYERS و در پایین پنجره LAYERS گزینه MASK است که کلیک کردن روی آن میتوانید عکستون را ماسک کنید.

شکل این گزینه مربع هست و داخل آن یه دایره ست.  و با کیک کردن آن عکستون ماسک میشه و بکگراند آن حذف میشه.
خوب حالا در نوار منوی بالای این نرم افزار گزینه LAYER و در زیر منوی آن SMART OBJECT را کلیک و انتخاب کنید، سپس می توانید با کشیدن عکس روی پروژه جدیدتون عکستون رو درج کنید.
البته راحت ترین کار اینه که یکی از طرح لایه باز کاور اینستاگرام در وبسایت طرح سال را دانلود کنید و از المان های آن برای ویرایش کاورتون استفاده نمایید.

اضافه کردن نوشته به کاور اینستاگرام  با فتوشاپ

اما حالا باید یه نوشته به کاورتون اضافه کنید. اضافه کردن نوشته کاور در فتوشاپ کار ساده ای هست، فقط کافیه در سمت چپ نوار ابزارها گزینه تکست text که این ابزار به شکل T است رو بزنید.

و در هر جایی از پروژه تون کلیک کنید می توانید نوشته تون را اضافه کنید که کار بسیار ساده ای است. که اگر تا آخر ویدیویی که در این مقاله هست رو ببینید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

تغییر دادن رنگ نوشته در فتوشاپ

برای تغییر دادن رنگ نوشته در کاور پست اینستاگرام راحت ترین راه اینه که ابزار تکست را در نوار ابزارها انتخاب کنید سپس روی نوشته تون کلیکز کنید و حالا ctrl+A را فشار دهید تا نوشته تون انتخاب بشه و در سمت چپ در نوار ابزارها رنگ آن را انتاخب نمایید.
البته در پنجره LAYERS که در گوشه پایین سمت راست وجود دارد گزینه FX را کلیک کنید و در زیر منوی آن color overlay را کلیک کنید و در آنحا براحتی می توانید رنگ ها را انتخاب کنید.

سایه برای نوشته در فتوشاپ

همانطور که گفتم در گوشه پایین سمت راست پنجره layers وجود دارد و زیر آن گزینه بنام FX و با کلیک کردن روی آن زیر منو ظاهر خواهد شد و در زیر منو باید گزینه ی DROP SHADOW را کلیک کنید.
و حالا بعد از اضافه کردن سایه و تغییرات ok را بزنید تا سایه اعمال شود.

ذخیره کردن عکس در فتوشاپ

بعد از اینکه طراحی کاور پست اینستاگرام در فتوشاپ را انجام دادید باید طراحی را به عکس تبدیل کنید. برای این کار باید در نوار منوی بالای نرم افزار فتوشاپ File را کلیک کنید سپس Save as را انتخاب کنید.
و حالا پنجره ای برای شما باز خواهد شد که از شما می خواهد نام عکس و  فرمت آن را انتخاب کنید.
اول نام عکس را درج کنید ، مثلا: ساخت کاور اینستاگرام  و زیر آن باید فرمت آن را درج کنید که فرمت باید Jpeg باشد و حالا بعد از درج کردن و انتخاب jpeg گزینه Save را انتخاب کنید.
تبریک، الان طراحی کاور اینستاگرام  شمادر فتوشاپ انجام و به اتمام رسیده است

برای انتخاب و دانلود کاور  پست اینستاگرام وارد سایت طرح سال شوید و طرح های متنوع و شیک را انتخاب نمایید.