نویسنده:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آموزش ابزار Move در فتوشاپ

آموزش ابزار Move در فتوشاپ، در معرفی کوتاه ابزارهای فتوشاپ، ابزارهای فتوشاپ را به 4 دسته تقسیم کردیم که دسته اول شامل ابزاراهای انتخاب بود، ابزار move در فتوشاپ اولین ابزار در نوار ابزارهاست، اما کارایی این ابزار چیست؟ این ابزار، برای انتخاب و حرکت المان های کاربرد دارد، ولی اغلب افراد از کاربرد های دیگر این ابزار باخبر نیستند یا استفاده نمی کنند.

ابزار move ابزار انتخاب و برای حرکت دادن المان ها در پروژه های کاری کاربرد دارد ولی در اصل کاربردهای دیگری هم مانند راست چین، چپ چین و وسط چین کردن المان ها هم کاربرد دارد، در این مقاله قصد داریم بصورت حرفه ای به این ابزار بپردازیم و آموزش ابزار MOVE در فتوشاپ را بصورت حرفه ای با هم به اشتراک بگذاریم.

 

آموزش ویدیویی ابزار move در فتوشاپ

 

وقتی نرم افزار فتوشاپ را اجرا یا باز می کنید در گوشه سمت چپ نوار ابزار فتوشاپ را مشاهده می کنید، و ابزار MOVE اولین ابزاری است که در نوار ابزارها قرار دارد و کلید میانبر آن روی کیبورد حرف ( V ) است، یعنی با کلید V روی کیبورد ابزار MOVE روی فتوشاپ انتخاب خواهد شد و می توانید از آن استفاده کنید.

با انتخاب این ابزار، در نوار منوی بالای فتوشاپ گزینه هایی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام کارایی متفاوتی را دارند. اولین گزینه از سمت چپ، گزینه layer&group که در این گزینه می توانیم انتخاب کنیم که این این ابزار گروه لایه ها یا لایه های تکی را برای ما انتخاب کند. دومین گزینه، کادر بندی لایه است که با انتخاب کردن یک کادری را دور المان مورد نظر نمایان می کند. و هر لایه یا المان در پروژه را با کادری به ما نشان خواهد داد که نمایانگر انتخاب لایه است.

 

آموزش ابزار Move در فتوشاپ

 

و در آخر با گزینه های راست چین، وسط چین و چپ چین آشنا خواهید شد و اما گزینه های آخر با انتخاب دو یا چند لایه فعال میشن، یعنی بعد انتخاب 2 یا 3 لایه یا المان ها در پروژه، می توانید از این گزینه ها استفاده کنید و به کمک آنها المان مرتب سازی کنید. برای اینکه راحت تر با این ابزار آشنا شوید یک ویدیوی آموزش ابزار Move در فتوشاپ را برای شما آماده کرده ایم و خوشحال خواهیم شد که درباره این مقاله نظر دهید.

این مقاله آموزشی، قسمت اول آموزش ابزارهای فتوشاپ است و برای آموزش های دیگر ابزارهای فتوشاپ مقاله های دیگر سایت طرح سال را دنبال کنید. این سایت یکی از مرجع های گرافیکی طراحان ایران است و نقش یک هارد گرافیکی و آموزشی را برای شما طراحان و گرافیستان ایفا میکند. پس با ما گروه طراحان سایت طرح سال همراه شوید.